COQ TROL PLUS SHAKLEE

Kekal aktif dan bertenaga dengan coenzyme Q10 antioksida yang menyokong sel untuk produce energy 



Apa itu coenzyme Q10 ?

Coenzyme Q10 adalah komponen yg penting untuk penghasilan tenaga di dalam sel. Ia berada di dalam mitokondria, our energy production station. Remember masa sekolah rendah kita belajar basic cell ? Ada mitokondria kan? 

Ia menukar lemak & gula kepada tenaga yg boleh digunakan sepanjang hari. Ia juga adalah antioksida yg kuat, melindungi sel daripada dirosakkan oleh radikal bebas. 

One thing yg kita perlu tahu, tahap coenzyme Q10 menurun apabila usia kita meningkat & penggunaaan statin untuk menurunkan kolesterol menyebabkan Coenzyme Q10 semakin rendah di dalam tubuh bad an.

Fun fact - CoQ10 is found in almost every cell of our body and it acts as powerfull antioxidant. 

CoQ10 & antioxidant ?



Antioxidants fight harmful particles dalam body kita yg dikenali sebagai free radicals, which damage cell membranes, tamper with DNA and even boleh menyebabkan cell death.

Ada banyak kajian juga yg membuktikan free radicals contribute to the aging process, as well as a number of health problems including heart disease & cancer.

So antioxidants such as CoQ10 mampu neutralize free radical and reduce or even prevent some of the damage they cause. Dengan cara halang oxidation & modification of LDL cholesterol as a result jadi negative effect cholesterol dalam arteries kita.

CoQ10 & ATP production ?

CoQ10 ni ada dalam particular place in mitochondria. Mitochondria ni kira macam tiny energy center yg ada dalam setiap cells dalam badan. Takde yg terkecuali okay? πŸ˜† semua orang yg hidup yg ada cell mesti ada power house ni.


And mitochondria plays an important role in helping our body produce its cellular fuel yg dikenali sebagai ATP

Kalau nak tahu, muscle jantung kita menggunakan amount oxygen dan tenaga yg sangat banyak & besar, so basically CoQ10 essentially recharges the energy system dalam jantung yang membolehkan muscle jantung pump darah efficiently. Helping with oxygen utilization & energy production, particularly in heart muscle cells

CoQ10 jugak membantu dalam overall circulatory & vascular health, and berpotensi membantu elak lesu , improve muscle function , kuatkan immune system , lower bloos pressure , decrease migraine , diminish risk of blood clot formation & improve exercise tolerance.

Kandungan CoQ - Trol Plus Shaklee


Keistimewaan CoQ-Trol Plus membekalkan sebatian semulajadi dan proprietari dengan 100mg Coenzyme Q10 bersama resveratrol dan tokoferol


Untuk penyerapan optimum, ia dilengkapi dengan sistem penghantaran minyak zaitun. 



Berapa Banyak CoQ10 yang diperlukan?

Kajian menunjukkan bahawa 100mg Coenzyme Q10 memberikan pelbagai manfaat kepada badan. Even CoQ10 secara semulajadi dihasilkan oleh badan kita, ianya merosot seiring dengan gaya hidup & usia. Seawal umur 20 tahun our body mengalami kesukaran untuk menghasilkan CoQ10. 

Pengambilan statin, ubat untuk merendahkan kolesterol memerlukan jumlah CoQ10 yg lebih tinggi kerana ubat tersebut mengurangkan penghasilannya dalam badan sebanyak 40%

Untuk make sure kita dapat 100mg Coenzyme Q10, kita kena ambik πŸ‘‡πŸ»



COENZYME Q10 IMPROVE OUR OVERALL HEALTH 🫢🏻

5 Fungsi utaman CoQ10 

1. Tenaga yang berkekalan 

Kandungan CoQ10 yg lebih tinggi menghasilkan lebih banyak tenaga dalam sel serta membekalkan tenaga dengan lebih cekap. 

Hasilnya kita boleh menjalani hari dengan bertenaga cergas dan berkeyakinan. Peningkatan CoQ10 membantu : 

✅ Meningkatkan kekuatan oto
✅ Mempercepatkan pemulihan luka 

2. Peredaran darah yang sihat

CoQ10 lebih tertumpu pada organ yg menggunakan banyak tenaga seperti jantung. Peredaran darah yg sihat menunjukkan jantung anda kuat dan sihat. 

Untuk mengekalkannya berdegup dengan sihat, kita memerlukan CoQ10 tambahan yg membantu :

✅ Menguatkan otot jantung
✅ Menyokong fungsi jantung yg sihat
✅ Meningkatkan paras tenaga untuk mereka yg mengambil statin. 

3. Sistem reproduksi yang sihat

Selain bertindak sebagai antioksida yg kuat untuk melawan tindakbalas oksidatif, CoQ10 juga menyokong sistem reproduktif yg sihat dengan meningkatkan tenaga dalam sperma & ovum

✅ Meningkatkan jumlah sperma yg sihat
✅ Meningkatkan pergerakan sperma
✅ Meningkatkan kualiti ovum

4. Kulit yang berseri

CoQ10 juga terdapat di permulaan luar kulit yg melindungi kulit dari sinaran uv yg bahaya. Ia juga membekalkan tenaga untuk sel yg rosak memperbaiki diri mereka sendiri, so kulit akan kekal sihat berseri dan kelinatan lebih muda.

✅ Menganjalkan kulit dan mengurangkan kedutan
✅ Meningkatkan tekstur kulit

5. Meningkatkan fungsi kognitif

Bertindak sebagai antioksida yg protect saraf, coQ10 membantu mengurangkan pembentukan plak amiloid salah satu punca utama penyakit Alzheimer di dalam otak. Kekalkan kesihatan sel otak & tingkatkan memori, tumpuan serta minda dengan CoQ10

✅ Menjana fungsi otak yg sihat
✅ Meningkatkan fokus & fungsi sel otak

Testmoni pengguna CoQ- Trol Plus Shaklee







Nak dapatkan CoQ trol plus shaklee special konsultation & special price boleh contact aisha - 0105385801 click je untuk terus direct whatsapp aisha πŸ₯°

Semoga entry ni bermanfaat & doakan semoga ada rezeki aisha menang sebotol CoQ trol plus dari penganjur program blog mega master norita, blog beliau https://anakkuwira.com/blog/

#NextLevelBlogging
#Blogmegashaklee
#ShakleeThrive2023
#ShakleeTriumph2023

Comments

Popular posts from this blog

Percutian Shaklee Setiap Tahun

Perbezaan vivix & resv shaklee